WIFI5, oIEEE 802.11ac, hè a tecnulugia LAN senza filu di quinta generazione. Hè stata pruposta in u 2013 è hè stata largamente aduprata in l'anni seguenti. WIFI6, cunnisciutu ancu cum'èIEEE 802.11ax(cunnisciutu ancu cum'è Efficient WLAN), hè u standard LAN wireless di sesta generazione lanciatu da a WIFI Alliance in u 2019. In paragone cù WIFI5, WIFI6 hà subitu numerose innovazioni è aghjurnamenti tecnologichi.

2. Migliuramentu di e prestazioni
2.1 Velocità massima di trasmissione di dati più alta: WIFI6 utilizza una tecnulugia di codificazione più avanzata (cum'è 1024-QAM) è canali più larghi (finu à 160 MHz), rendendu a so velocità massima di trasmissione teorica assai più alta di WIFI5, righjunghjendu 9,6 Gbps sopra.
2.2 Latenza più bassa: WIFI6 riduce significativamente a latenza di a rete introducendu tecnulugie cum'è TWT (Target Wake Time) è OFDMA (Orthogonal Frequency Division Multiple Access), rendendulu più adattatu per l'applicazioni di cumunicazione in tempu reale.
3.3 Prestazioni di cuncurrenza più elevate: WIFI6 supporta più dispositivi per accede è cumunicà à u listessu tempu. Attraversu a tecnulugia MU-MIMO (Multi-User Multiple Input Multiple Output), i dati ponu esse trasmessi à parechji dispositivi à u listessu tempu, migliurendu u rendiment generale di a rete.
3. Compatibilità di l'attrezzatura
I dispusitivi WIFI6 facenu un bon travagliu in quantu à a retrocompatibilità è ponu supportà i dispusitivi WIFI5 è i precedenti. Tuttavia, si deve nutà chì i dispusitivi WIFI5 ùn ponu micca prufittà di i miglioramenti di e prestazioni è di e nuove funzionalità purtate da WIFI6.
4. Migliuramentu di a sicurità
WIFI6 hà migliuratu a sicurità, hà introduttu u protocolu di crittografia WPA3, è hà furnitu meccanismi di prutezzione di password è d'autentificazione più forti. Inoltre, WIFI6 supporta ancu i frame di gestione crittografati, migliurendu ulteriormente a sicurità di a rete.
5. Funzioni intelligenti
WIFI6 introduce funzioni più intelligenti, cum'è a tecnulugia BSS Coloring (Basic Service Set Coloring), chì pò riduce efficacemente l'interferenze trà i signali wireless è migliurà a stabilità di a rete. À u listessu tempu, WIFI6 supporta ancu strategie di gestione di l'energia più intelligenti, cum'è Target Wake Time (TWT), chì pò riduce u cunsumu energeticu di u dispusitivu.
6. Ottimizazione di u cunsumu energeticu
WIFI6 hà ancu fattu migliuramenti in l'ottimisazione di u cunsumu energeticu. Introducendu tecnulugie di modulazione è codificazione più efficienti (cum'è 1024-QAM) è strategie di gestione di l'energia più intelligenti (cum'è TWT), i dispositivi WIFI6 ponu cuntrullà megliu u cunsumu energeticu è allargà a durata di a batteria di u dispositivu mantenendu prestazioni elevate.
Riassuntu: In paragone cù WIFI5, WIFI6 hà miglioramenti significativi in parechji aspetti, cumprese una velocità di trasmissione di dati più alta, una latenza più bassa, prestazioni di cuncurrenza più elevate, una sicurezza più forte, funzioni più intelligenti è una migliore ottimizzazione di l'alimentazione. Sti miglioramenti rendenu WIFI6 più adattatu per l'ambienti LAN wireless muderni, in particulare in scenarii di applicazioni ad alta densità è alta cuncurrenza.
Data di publicazione: 26 di ghjugnu di u 2024